دانلود پروژه کامل سازه یوبوت بهمراه فایلهای محاسباتی و نقشه های اجرایی براساس آخرین تغییرات آئین نامه ای سال 97
تعداد صفحات | 100 |
حجم | 16744 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | zip |
دسته بندی | عمران و ساختمان |
دانلود پروژه کامل سقف یوبوت (ساختمان مسکونی 4 طبقه) بهمراه فایلهای محاسباتی سازه و نقشه های اجرایی (شماره 1)
بهمراه کلیه فایلهای محاسباتی و نقشه های اجرایی براساس آخرین تغییرات آئین نامه سال ۹۷
این پروژه بصورت کامل بوده و کلیه فایلهای محاسباتی سازه و فایلهای کنترلی تحت اکسل (واقعا ارزشمند) نیز آورده شده و به تائید سازمان نظام مهندسی رسیده است.
با خرید این پکیج شما با نحوه طراحی این سیستم کاملا آشنا خواهید شد و می توانید به طراحی این سیستم سازه ای بپردازید و برای خود درآمد کسب کنید.
هزینه ای که برای این پکیج پرداخت می کنید در برابر اطلاعات و فایلهایی که دریافت میکنید ناچیز است.
این سیستم در کشور نوپا بوده و طراحی آن در انحصار عده ای معدود در کشور می باشد، بهمین دلیل در هیچ کجای ایران آموزش داده نمی شود و این پکیج در اینترنت مشابهی ندارد.
این یک فرصت ویژه می باشد و حاصل سه سال تجربه و طراحی بیش از ۱۰۰ سازه مختلف یوبوت و دال مجوف بوده که در اختیار شما قرار می گیرد.
با خرید این پکیج مجموعه "همه چیز درباره سقفهای یوبوت" را نیز دریافت خواهید کرد.
کاربرد: مهندسین آشنا به طراحی و مهندسین طراح سازه، مقاله و تحقیق و پروژه های دانشجویی
(فروش این محصول به تعداد محدودی انجام می شود)
فایلهای موجود در این پکیج:
فایل اصلی Etabs محاسبات ساختمان ورژن 9.7.4
فایل Etabs کنترل ترک خوردگی و یا عدم ترک خوردگی دیوار برشی
فایل Etabs جهت کنترل 100 درصد نیروی زلزله
فایل Etabs جهت بدست آوردن پریود سازه
فایل Etabs کنترل Drift سازه
فایل Etabs جهت انتقال نیروها به Safe
فایل کنترل خیز سقف ها با Safe ورژن 12
فایل طراحی فونداسیون با Safe ورژن 12
دفترچه محاسبات کامل (کامل ترین دفترچه محاسبات سازه بتنی)
فایل Auto CAD نقشه های اجرایی کامل سازه بهمراه کلیه دتایلها DWG
(شامل: نقشه معماری، مشخصات عمومی، تیرها، ستونها، دیوارهای برشی و نقشه های یوبوت چینی شده سقف ها)
و سایر فایلهای محاسباتی و کنترلی تحت اکسل (فایلها باز بوده و قفل نمی باشد)
دستورالعمل بتن سقفهای یوبوت (ساخت، حمل، ریختن و تراکم)
و همچنین مجموعه "همه چیز درباره سقفهای یوبوت"
این مجموعه شامل موارد زیر است:
1- تاریخچه دالهای مجوف
2- بررسی آئین نامه ای سقفهای یوبوت جهت دفاع از طرح و طراحی
3- مقایسه اقتصادی و فنی
4- نکات فنی
5- نحوه اجرا
6- دستورالعمل بتن سقفهای یوبوت و کوبیاکس
پیشینه و مبانی نظری عوامل آسیب پذیری شهر در برابر زلزله
تعداد صفحات | 91 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | جغرافیا |
پیشینه و مبانی نظری عوامل آسیب پذیری شهر در برابر زلزله
جزئیات:
توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)
2-1-مقدمه.. 21
2-2- تعاریف و مفاهیم.. 22
2-2-1- بلایای طبیعی.. 22
2-2-2- بحران.. 23
2-2-3- شرایط اضطراری.. 23
2-2-4- پایداری.. 24
2-2-5- ظرفیت.. 24
2-2-6- آسیب پذیری.. 24
2-2-8- ریسک، احتمال خطر یا خطر پذیری.. 25
2-2-9- خطر.. 25
2-3- ایمنی شهری.. 27
2-4- اثرات سانحه زلزله بر انسان.. 27
2-5- بررسی اثرات سوانح.. 28
2-5-1- بررسی اثرات محیطی سوانح.. 28
2-5-2- بررسی اثرات بهداشتی و درمانی سوانح.. 28
2-5-3- اثرات اجتماعی سوانح.. 29
2-5-4- اثرات اقتصادی سوانح.. 29
2-5-5- بررسی اثرات مدیریتی و اجرایی سوانح.. 32
2-5-6- تأثیر سوانح بر مدیران جامعه.. 32
2-5-7- فروپاشی سازمانهای رسمی.. 33
2-5-8- وارد آمدن خسارت به تسهیلات و زیر ساختهای یک جامعه 33
2-5-9- از هم گسیختن سیستم حمل و نقل.. 33
2-6- مدیریت بحران.. 34
2-6-1- چرخة مدیریت بحران.. 35
2-6-1-1- چرخه مدیریت بحران چهار قسمتی.. 35
2-6-1-1-2- چرخة مدیریت بحران شش قسمتی.. 36
2-7- مراحل و فرایند های مدیریت بحران.. 37
2-7-1- امکانات جستجو، نجات و امداد.. 37
2-7-2- امکانات امداد پزشکی- بهداشتی اضطراری.. 37
2-7-3- اسکان اضطراری و موقت.. 37
2-7-4- حمل و نقل و ترافیک اضطراری.. 38
2-8- دیدگاههای نظری آسیبپذیری نسبت به مخاطرات طبیعی.. 38
2-8-1- دیدگاه زیستی - فیزیکی.. 39
2-8-2- دیدگاه ساخت اجتماعی.. 40
2-8-3- دیدگاه ترکیبی.. 42
2-9- مدیریت آسیبپذیری؛ ریسک- بحران (رویکرد غالب).. 48
2-10- نقش برنامهریزی شهری در کاهش آسیبپذیری ناشی از زلزله 50
2-11- اهداف کلی در مناطق زلزله خیز.. 51
2-12- توجه به اصل لزوم برنامه ریزی منطقه ای .. 53
2-13- انتخاب مکات شهر وتوسعه های جدید در محل مناسب .. 53
2-14- موقعیت جغرافیایی شهر.. 53
2-15- ساختار شهر.. 54
2-16- بافت شهر.. 54
2-17- فرم شهر.. 57
2-18- کاربری اراضی شهری.. 57
2-19- تراکمهای شهری.. 60
2-19-1- گروه اول.. 61
2-19-2- گروه دوم.. 61
2-19-3- گروه سوم.. 61
2-19-4- گروه چهارم.. 62
2-20- شریانهای حیاتی.. 62
2-21- ایستگاههای آتش نشانی.. 63
2-22- دسترسی به فضاهای باز عمومی.. 64
2-23- دسترسی به شبکه معابر.. 64
2-24- راهبردهای برنامهریزی کاهش خطرات ناشی از زلزله.. 65
2-25-1- کاهش تراکم جمعیتی بافتهای موجود.. 65
2-26-2- کاهش تراکم ساختمانی.. 65
2-26-3 منطقه بندی.. 66
2-26-4- پهنهبندی در خدمت کاربری زمین.. 66
2-26-5- ریز پهنهبندی جهت کاربری زمین.. 67
2-26-6- پروانه ساخت و پروانه استقرار کاربری.. 69
2-27- 8-تعیین مقررات فضای آزاد (باز).. 69
2-27-9- مقررات ساختمانی.. 70
2-27-10- جمع آوری و یکی کردن قطعات زمین.. 70
2-28-1- مدیریت بحران در ژاپن.. 71
2-28--1-2- درسهایی از زلزله بزرگ هانشین.. 72
2-28-1-3- اقدامات اجرایی جهت بازسازی ناشی از زلزله در ژاپن 72
2-28-1-4- استراتژی بازسازی در ژاپن.. 74
2-28-2 - هند( تجربه گجرات هند).. 75
2-28-2-1- موارد مورد توجه در بازسازی.. 75
2-28-2-2- استراتژی بازسازی ناشی از زلزله.. 76
2-28-2- 3- نقش سازمانهای غیر دولتی در بازسازی گجرات.. 76
2-28-2-4- ساختارهای مهم در بازسازیهای ناشی از زلزله.. 77
2-28-2-5 - مسائل و نکات مورد توجه در بازسازیهای جدید.. 77
2-28-2- 6- تخصیص اعتبارات.. 78
2-28-2-7- آموختهها و نتایج زلزلة گجرات.. 78
2-28-3- ترکیه.. 78
2-28-3-1- باز سازی تأسیسات زیر بنایی ناشی از زلزله.. 79
2-28-3-2- اقدامات انجام گرفته در روند بازسازی در ترکیه 80
2-28-3-3- طراحی مقاومت در برابر زمین لرزه با تعمیر تأسیسات زیر بنایی 80
2-29- ساختار اصلی طرح مدیریت بحران.. 81
2-30- مدیریت بحران در ایران.. 84
2-31- روش شناسی پژوهش.. 90
2-31-1- گردآوری داده ها ............................ 91
2-31-2- آزمون فرضیه ها ............................. 92
2-32-3- تجزیه وتحلیل اطلاعات ........................ 93
2-33- جمع بندی و نتیجه گیری.. 93
2-1- مقدمه
در این فصل به مبحث مفاهیم، دیدگاهها و مبانی نظری در قالب چند بخش پرداخته شده است. ابتدا مفاهیم مرتبط با زلزله و آسیبپذیری و مدیریت آن مورد توجه قرار گرفته، سپس دیدگاهها و رویکردهای حاکم بر مدیریت آسیبپذیری در برابر زلزله (مدیریت بحران) از همان ابتدا تاکنون اشاره شده، به طوری که دیدگاه مدیریت استراتژیک (ریسک- بحران) به عنوان رویکردی که جامع و کلی نگر بوده است، مورد مداقة بیشتر و مدنظر این تحقیق بوده است.
تحت همین عنوان، ابعاد و عوامل مؤثر برآسیبپذیری و نیز ساختار مدیریت بحران و فرایندهای آن آورده شده است. همچنین با توجه به تأکید خاص این پژوهش بر نقش برنامهریزی شهری در کاهش آسیبپذیری ناشی از زلزله، راهبردهای برنامهریزی جهت کاهش آسیبها از جمله توجه به ساختار شهر، شاخصهای آسیبپذیری مکان، بافت شهر، تراکمهای شهری، همجواری کاربریها و ... آمده است. در این پژوهش به استانداردها و میزان خطرپذیری زیرساختهای شهری مانند خطوط انتقال نیرو، گاز، مخابرات، پمپ بنزین و ایستگاههای آتش نشانی نیز میپردازیم. در نهایت روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی به عنوان روش ارزیابی چند معیاری که میتواند چندین شاخص را مورد ارزیابی قرار دهد، مورد معرفی و مداقه قرار گرفته است.
2-2- تعاریف و مفاهیم
2-2-1- بلایای طبیعی
بلایای طبیعی سـوانحی هستنـد که به واسطـه بینظمیغیـرعادی عناصر اصلی زمین، هـوا، آتش و آب به وجـود میآیند و مصائب ناشی از این وضع به همان شدت گذشته، هنوز هم تکرار میگردد. اینگونه بلایا شامل ریزش کوه، فرسایش زمین، توفان خاک، گردباد، تندباد، آتشفشان، زلزله و غیره هستند (Taylor, 2003: 150).
بلایای طبیعی، عملی از طبیعت است با چنان شدتی که وضعی فاجعه انگیز ایجاد میکند و در این وضع شیرازة زندگی روزمره، ناگهان گسیخته میشود و مردم دچار رنج و درماندگی میشوند و در نتیجه به غذا، پوشاک، سرپناه و مراقبتهای پزشکی، پرستاری و حفاظت در مقابل عوامل و شرایط نامساعد محتاج میگردند (ناطقی الهی، 1381 :16).
در هر صورت یک صحنة سانحه را میتوان با کالبدی در هم ریخته، مردمانی مصیبت زده و مجروح و از حیث روانی در هم ریخته، مدیرانی بهت زده و نگران و اجتماعی بدون کارکرد تصویر نمود. لیکن نکتة مهم این است که خوشبختانه این تصویر پایا و ماندگار نیست و گذرا است (بحرینی، آخوندی، 1379: 98).
بلایا، دارای خصوصیاتی هستند که با توجه به وقوع آنها در گسترههای مختلف اعم از شهری و روستایی لازم است جنبههای آن روشن شود.
رویداد چنین حوادثی در طبیعت تا زمانی که دور از سکونتگاههای انسانی رخ دهد، آثار زیانبار مستقیم و مخرب در حیات انسانها نخواهد داشت. اما در طول تاریخ، انسانها همواره با بروز پدیدههای مذکور که در کنش و تقابل عناصر طبیعت ناشی میشود، در نزدیکی و یا همان محل سکونتگاهایشان رو به رو بودهاند، به طوری که وقوع حوادث طبیعی اغلب موارد تأثیرات مخربی بر سکونتگاههای انسانی باقی گذارده است و تلفات سنگینی بر ساکنان آنها وارد ساخته است.
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش زندگی خانوادگی (FLE )
تعداد صفحات | 30 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | علوم انسانی |
مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش زندگی خانوادگی (F.L.E )
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
خداوند متعال به صراحت در قرآن مجید می فرماید : « آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند برابر هستند ؟ » ( سوره الزمر ، آیه 9 ) . بدیهی است که دانایان با نادانان برابر نیستند . هیچ پدر یا مادری خود به خود نمی تواند پدر و یا مادر موفقی بشود و نوجوان خود را آن طور که هست بشناسد و او را درک کند و با او رابطه درست برقرار نماید ، مگر اینکه دانایی های ضروری را کسب کند ( توانایی ، در دانایی است ) . علت اصلی شکست پدران و مادران در تعلیم و تربیت فرزندانشان ، عدم شناخت کودکان و نوجوانان است .
والدینی که دارای فرزند دبیرستانی هستند ( سنین پانزده تا هجده سال ) ، با مسائل گوناگون روبرو می شوند . بخش عمده ای از این مسائل ، از عدم برقراری رابطه انسانی با نوجوان ناشی می شود . نوجوان در مرحله خاصی از گستره رشد به سر می برد و باید با شناخت و آگاهی با او برخورد کرد . پژوهش های متعدد نشان داده است که هر قدر والدین داناتر و آگاه تر باشند ، با مشکلات کمتری روبرو می شوند . از سوی دیگر خانواده هایی که نسبت به نقش ها ، وظایف و مسوولیت های خود بیشتر آگاهی دارند ، بهتر می توانند با فرزندانشان رابطه برقرار کنند و دوره حساس و پر انرژی نوجوانی را به طریق مطلوب هدایت نمایند .
اگر به سلامت و رشد و شکوفایی همه جانبه شهروندان یک جامعه فکر می کنید ، باید به سلامت خانواده ها بیندیشید . همچنین اگر به سلامت جامعه فکر می کنید باید به سالم سازی خانواده ها بیندیشید . از این رو در آموزش پدران و مادران ، یک هدف عمده تعقیب می شود و آن هم ، « سالم سازی خانواده » است.
مسائل نوجوانان و جوانان یک جامعه از جنبه های گوناگون دارای اهمیت است . اما مسئله برقراری رابطه میان والدین و آنان از اهمیت بیشتری برخوردار است . نوجوان در حال گذر از دوران کودکی به دوران بزرگسالی است و نوجوانان و جوانان ، سزمایه های واقعی جامعه را تشکیل می دهند . بنابراین اساس هرگونه برنامه ریزی و رفتار با نوجوان ، شناخت واقعی نوجوان است .
از سوی دیگر نوجوان در این دوره به ارزیابی و بازنگری روابطش با والدین می پردازد . ممکن است نتیجه ارزیابی نوجوان از والدین که زمانی « قهرمان » او محسوب می شده اند ، اکنون منفی و نامطلوب باشد . نوجوان گاهی والدین خود را با دیگران مقایسه می کند و در نتیجه به برخی از ضعف ها و کاستی ها پی می برد . این وضعیت ممکن است سبب ناامنی و خشم نوجوان شود و در نتیجه نوجوان به والدینش پرخاش کند و عقاید و سبک زندگی آن ها را رد کند .
مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
تعداد صفحات | 63 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | اقتصاد |
مبانی و پیشینه نظری مدرسه هوشمند
توضیحات: فصل دوم مقاله کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو مقاله
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه
مدرسه هوشمند
مقدمه:
امروزه مهمترین دغدغهی نظام آموزشی و پرورشی یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایههای فکری در جامعهی اطلاعاتی و دانایی محور میباشد. برای آنکه همهی گروههای اجتماعی قادر باشند بطور مؤثّر در چنین جامعهای مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازندهی اجتماعی را بیاموزند. تحقّق این امر مستلزم تعریف مجدد و نوینی از نقش و کارکرد مدارس به عنوان اصلیترین نهادهای آموزشی در جامعه میباشد.
امروزه نظام آموزشی کشور به مدرسهای نیاز دارد که با بهرهگیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، امکان یادگیری پیوسته را فراهم نموده و فرصتهای نوینی را در اختیار افراد برای تجربهی زندگی در جامعهی اطلاعاتی قرار دهد، به گونهای که این فناوری نه به عنوان ابزار، بلکه در قالب زیرساختِ توانمندساز برای تعلیم و آموزش حرفهای محسوب شود.
بکارگیری گستردهی فاوا در فرایند آموزش و پرورش، همزمان با تحوّل در رویکردهای آموزشی درجهان، زمینهی شکلگیری مدارس هوشمند را فراهم آورده است. این مدارس از جمله نیازمندیهای کلیدی جوامع دانشبنیان میباشند و رویکردهای توسعهی مهارتهای دانشی و کارآفرینی دانشآموزان را دنبال مینمایند. در این مدارس، فرایندهای یاددهی - یادگیری تقویت شده و محیط تعاملی یکپارچه برای ارتقای مهارتهای کلیدی دانشآموزان با تکیه بر فعالیتهای گروهی، در عصر دانایی محور فراهم میشود.
ازآنجاکه درحال حاضرمعلم محوری پایه آموزش و پرورش درکشور میباشد، به روزکردن مدارس، استفاده ازفناوریهای روز، برخورداری ازخلاقیتهای نوین درآموزش وپرورش ونیز اهمیت دادن به تواناییهای دانشآموزان، لازمه این تحوّل میباشد.
3-2-1 منظور از مدارس هوشمند چیست ؟
در سال 1984، دیوید پرکینز و همکارانش در دانشگاه ها هاروارد، طرح مدارس هوشمند را به عنوان تجربه ای نوین در برنامه های آموزش و پرورش، با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه نمودند. این طرح به تدریج در چند مدرسه اجرا گشت و بعدها تا حدودی توسعه یافت، به طوری که امروزه برخی از کشورهای توسعه یافته در امر فناوری اطلاعات، همچون مالزی، از این مدارس جهت تربیت نیروی انسانی در برنامه های توسعه خود استفاده می کنند. در تعریف این نوع مدارس گفته شده اس که مدرسه هوشمند یک مدرسه و محیط آموزشی فیزیکی است که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری رایانه و شبکه می باشد و محتوای اکثر دروس الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن نیز هوشمند است ودر فرایند آموزش به تفاوت استعداد وتوانایی دانش آموز توجه می شود . بنابراین مهمترین ویژگی ها و خصوصیات این مدارس عبارتند از :
الف) در مدارس هوشمند معلمان می توانند با استفاده از بانک های اطلاعاتی و برنامه های نرم افزاری و غیره دروس جدیدی را با توجه به نیازها و علائق دانش آموزان طراحی نمایند یا اینکه دروس موجود را تغییر داده و اصلاح نمایند بنابراین محتوای آموزشی دروس در این مدارس تا حدودی متفاوت با مدارس دیگر خواهد بود.
David Perkins
فایل ترجمه 5482 کلمه می باشد که در مجموع 22 صفحه می باشد ، نشریه الزویر، 2019
تعداد صفحات | 22 |
حجم | 417 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | zip |
دسته بندی | کشاورزی |
ترجمه تأثیر روشهای مختلف خاکورزی بر روی اثر (میزان انتشار) کربن تولید گندم و ذرت در فلات لس چین
چکیده
شیوه های مناسب خاکورزی باعث کاهش اثر(میزان انتشار) کربن یک گیاه زراعی (CF) و کاهش تغییرات آب و هوایی، می شود. با این حال ، چیزهای کمی در مورد CF تولید گندم زمستانه و ذرت بهاره تحت روشهای مختلف خاکورزی در فلات لس چین، مشخص شده است. برای تعیین کمیت اختلاف خاکورزی و تفاوت نوع گیاه زراعی در CF ، یک آزمایش مزرعه در سال 2007 شکل گرفت که در آن شش روش خاکورزی زیر ارزیابی شد: خاکورزی با گاوآهن (PT) ، بدون خاکورزی (NT) ، خاکورزی زیر خاکی (ST)، تناوب PT/NT ، تناوب NT/ST و تناوب ST/PT. نتایج نشان داد که PT دارای ارزش CF مثبت (488 کیلوگرم CO2-eq در هکتار) است که منبع کربن را نشان می دهد. با اینحال ، NT ، ST ، ST/PT ، PT/NT و NT/ST به طور معنی داری یک کاهش در CF (-628، -1382، -2328، -3038 و 3545- کیلوگرم CO2-Eq در هکتار 1) را نشان داد، که موید این مساله است این روشهای خاکورزی به عنوان مخزن کربن، عمل می کند. CF های مقیاس پذیر عملکردی (CF دارای مقیاس عملکردی ، CF در مقیاس هزینه، CF در مقیاس ارزش تولید و CF در مقیاس درآمد خالص)، روند مشابه CF را نشان داد که به ترتیب زیر نمایش داده می شود: NT/ST > PT/NT > ST/PT > ST > NT > PT. CF و CF های مقیاس پذیر تولید گندم زمستانه، معنی داری بالاتری نسبت به ذرت بهاره، نشان داده است. CF و CF با مقیاس واحد عملکردی با افزایش سال کاشت، کاهش می یابد. علاوه بر این ، افزایش ذخیره SOC و عملکرد دانه برای کاهش CF سودمند بود. نتایج این تحقیق نشان داد که تناوب NT/ST بیشترین عملکرد دانه و ذخیره SOC را با کمترین CF و CF با واحد عملکردی، ایجاد کرده و بنابراین به عنوان بهترین روش خاکورزی برای تعادل تولید پایدار با محیط زیست در فلات لس، تعیین شد.
Abstract
Appropriate tillage practices reduce a crop's carbon footprint (CF) and mitigate climate change. However, little is known about the CF of winter wheat and spring maize production under different tillage practices in the Loess Plateau of China. To quantify the tillage differences and crop type differences in CF, a field experiment was established in 2007 in which the following six tillage practices were evaluated: plow tillage (PT), no-tillage (NT), subsoil tillage (ST), PT/NT rotation, NT/ST rotation and ST/PT rotation. The results showed PT had the positive CF value (488 kg CO2-eq ha1 ), indicating a carbon source. However, NT, ST, ST/PT, PT/NT and NT/ST significantly decreased the CF (628, 1382, 2328, 3038 and 3545 kg CO2-eq ha1 ), demonstrating these tillage practices served as carbon sinks. The functional unit-scaled CFs (yield-scaled CF, cost-scaled CF, production value-scaled CF and net income-scaled CF) were similar to the trend of CF, which exhibited the following order: NT/ST > PT/NT > ST/PT > ST > NT > PT. The CF and functional unit-scaled CFs of winter wheat production were significantly higher than those of spring maize production. The CF and functional unit-scaled CFs decreased as planting year increased. In addition, increasing SOC storage and grain yield were benefit for decreasing CF. The results of this study showed NT/ST rotation produced the highest grain yield and SOC storage with the lowest CF and functional unit-scaled CFs and was thus determined to be the best tillage practice for balancing sustainable production with the environment in the Loess Plateau.